Prenosimo u cijelosti članak iz nedjeljnog broja Slobodne Dalmacije o sanaciji trajektnog pristaništa u Makarskoj
Sanacija enormno velikog i opasnog oštećenja obalnog zida makarske rive na mjestu gdje pristaje trajekt, započeta 2. rujna, trebala bi se dovršiti za dva tjedna. Betonira se rupa u podvodnom dijelu rive duga više od 10 metara, a duboka oko 4 metra. Ispali su « šipovi « i cijeli blokovi. Prouzročile su je jake osovine « Jadrolinijina « trajekta « Porozina « na relaciji Makarska - Sumartin, kazao je Josip Kovačević, v.d. ravnatelja županijske Lučke uprave u Splitu. Kada se pristajanje trajekta pomaknulo malo dalje, da bi se putnici i vozila iskrcali preko uređenog đardina uz rivu, zamijećene su nove hrpe kamena u moru od « isisanog « zida rive snažnim elisama « Porozine «.
Josip Kovačević se odmah angažirao kod « Jadrolinije « da se trajekt promijeni, te ga je od 4. rujna u plovidbi zamijenila « Pelješčanka « koja inače povezuje Ploče s Trpnjom.
Kao veći trajekt « Porozina « je između Makarske i Brača uvedena početkom srpnja. Prethodno nitko nije računao da je makarska riva na dijelu trajektnog pristaništa već porozna, a niti je ispitano može li obalni zid podnijeti toliku snagu propela.
Sama je sreća da je izbjegnuto veliko zlo, jer je riva na tome dijelu već utonula, a s kraja su se u moru pojavile hrpe iz rive iskopanog kamena.
Makarska Lučka uprava alarmirala je nadležne u županiji te je odmah nakon utvrđivanja oštećenja izdana zabrana prijevoza teških tereta i pokrenuto je saniranje.
Projekt je izradila firma « Obala « d.o.o. Split, koja je najkvalitetnija za ronilačke radove.
U suradnji s « Tirkiz gradnjom « iz Solina i njihovim radnicima roniocima, na čelu s najiskusnijim podvodnim građevinarom Antom Majićem, krenulo se u veliki zahvat popravka.
Izvor: www.slobodnadalmacija.hr
Tekst: Ana Dragičević / EPEHA
Foto: www.jadrolinija.hr